Hangi hastalığa hangi yiyecek?

Hangi hastalığa hangi yiyecek?

Doga bir eczane gibidir! Tahil, sebze ya da meyvelerde bulunan çesitli maddeler, vitaminler; depresyondan tansiyona birçok hastaliga iyi gelir.

 Urfa`nin aci pul biberinin cilde yararli, teni güzellestiren maddeler içerdigini, Ilaçta aspirin neyse, yiyecekler içinde elmanin da o, oldugunu söyleyen Londra Üniversitesi uzmanlarinin hazirladigi dogal savas programinda hangi hastaliga karsi neler yemeniz gerektigi anlatiliyor.


GRIP
Satsuma: (Küçük portakal) Içerdigi folik asit ve C vitamini sayesinde öksürügü ve kanli tükürükleri keser. Ayrica kan pihtilasmasina karsi en etkin dogal yiyecek oldugu için ileri yaslarda felç ya da kalp krizi riskini de azaltir.
Tarçin: (Yemeklere girmis olabilecek E-coli bakterisinin vücutta yayilmasini engeller. Mideyi düzene sokar. Kusmayi engeller. Hatta bal ya da limon suyuyla birlikte alindiginda bogazdaki yanmalari keser.
Hardal: ( Içindeki singrin maddesi, midenin gaz çikarmasina yardimci olur. Sindirim sistemini düzenler, mide agrilarini giderir. En fazla bir çay kasigi alinmalidir.
Nane: (Içerdigi mentol, midenin normallesmesine neden olur. Vücuda giren grip mikrobuna karsi savastigi gibi, ileri yaslarda ülsere yakalanma riskini de azaltir. Nane çayi, bas agrisi, grip, stres gibi hastaliklarin yani sira mide yanmasina da bire birdir.

DEPRESYON
Avokado: ( Sindirimi çok rahat olan bu meyvayi özellikle yeni dogmus bebeklerin ilk mamasi olarak tavsiye ederiz. Içerdigi E vitamini kalbe iyi gelir, yüksek potasyum da dinç tutar ve insani depresyona sokan uyusukluluk ve rahatligi üzerinden atar. Vücudun kolesterol oranini ayarlar. Teninizin sürekli hücre yenilemesine neden olur. (Zayiflamak isteyenler dikkat: Yag orani bir çikolata kadar yüksek olan avokadoyu yememenizi öneririz.)
Çikolata: ( Sütlü çikolatalari tercih edin. Çünkü içerdigi kakao yagi, magnezyum, E vitamini beynin kendisini yenilemesine ve psikolojik rahatlik saglamasina yardimci olur. Migreni olanlar çikolatadan uzak durmalidir.
Istiridye: ( Içindeki demir, sperm sayisini ve insanin seks gücünü artirir. A, B12 ve C vitaminleri içerir. Beyin için en faydali yiyecek olan istiridye, enerji verir. (Dikkat: Kolesterol orani birçok baligin iki katidir.)
Patates: ( Orta boy bir patates,bir insanin bir gün içinde almasi gereken C vitaminini içerir. Beyindeki serotonin adli kimyasal maddenin kendisini yenilemesini saglar.

IDRAR YOLLARI
Nane: Idrar söktürücü özellige sahiptir. Içerdigi mentol, midenin normal islevini görmesine neden olur. Vücuda giren grip mikrobunakarsi savastigi gibi, ileri yaslarda ülsere yakalanma riskini de azaltir. Sabahlari mide bulantisini keser. Nane çayi, bas agrisi, stres gibi hastaliklarin yani sira mide yanmasina da bire birdir. Ancak nane çayini aç karnina degil, tok karnina içiniz.
Elma: Içindeki C vitamini ve pektin oldukça faydalidir. Kolesterolü düsürür, sindirim sistemini düzenler ve idrar ve hacet yollarindaki sorunlari giderir.
Kepekli ekmek: B3 vitamini, demir, potasyum ve folik asit içerir. Çok fazlasi idrar yollarina zarar verirken, günde 2 dilim yemek iyi gelir.

ALERJI
Kayisi: Içindeki betakarotene adli madde hücrelere saldiran molekülleri kontrol altina alarak,kanseri önler. Bir kayisi ne kadar parlaksa, içindeki betakarotene orani o kadar yüksektir. Içerdigi kalsiyum ve magnezyum, girtlak yanmalarini engeller. Kuru kayisiya rengi bozulmasin diye eklenen sülfür dioksit, astim gibi alerjilere iyi gelir.
HEMOROID (BASUR)
Hindistan cevizi: Içerdigi myristin adli madde kusmayi engeller, basur tedavisinde birebirdir. (Dikkat! Ancak fazlasi basur için tehlikelidir.)

KARIN AGRISI
Papatya çayi: Bagirsak yollarinda toplanan gazi çikartir, sindirim sistemini düzenler, mide agrisini keser.



MENOPOZ
Nohut: Sebze hormonu "fitoöstrojen" içerir. Bunlar östrojenin vücuttaki etkilerini dengeler ve menopozun yarattigi etkilere karsi korur. Sebze proteininin en zengin kaynaklarindan birisidir.
Kola: Kafein vücudun yorgunlugunu alir ve konsantrasyonu saglar.
Üzüm: Içerdigi "elajik" asit sayesinde menopozun neden oldugu kemik erimesine karsi korur. Kandaki östrojen seviyesini yükselterek de menopoz semptomlarini en aza indirir.
Kuru erik: Sadece iki-üç adet yemek dahi vücudun ihtiyaci olan antioksidanlari karsilar. Idrar yollari kaslarini rahatlatir. Bu da kolon kanserine karsi korur. Demir, A vitamini, B6 vitamini ve potasyum içerir. Içerdigi yüksek orandaki bor minerali sayesinde menopoz dönemindeki kadinlarda östrojen seviyesini dengede tutar.
Tatli patates: Adrenal salgilayan bezleri güçlendirerek vücuda enerji saglar. Fosfor, magnezyum, kalsiyum, C vitamini, potasyum ve folik asit içerir.

ROMATIZMA
Enginar:Vücuttaki zehiri atma etkisi sayesinde basta romatizma olmak üzere gut hastaligi ve eklem yanmasina karsi birebirdir. Folik asit ve potasyum kemikleri güçlendirir.
Domates:C vitamini boldur.
Tahil: Içerdigi dogal kimyasallar, romatizmanin yol açtigi eklem yanmalari ve romatizmal agrilari hafifletir.
Kekik:Timol adi verilen bir tür dogal yag, vücuttaki diger yaglarin parçalanmalarini saglar. Kekik yagi banyoda sürüldügü zaman romatizma agrilarini büyük oranda azaltir.
Zencefil: Uyarici etkileri kan damarlarini genisletip kan dolasimini artirarak romatizma agrilari ve yanmalari yok eder.

SISTIT
Kuskonmaz:Folik asit, C ve E vitaminleri içerir. Yenilen besinlerin vücuttaki zehirli kalintilarini atmayi saglar. Karaciger ve böbreklerin çalismasini kolaylastirir, destekler. Bu nedenle doktorlar, sistit hastalarinin mutlaka kuskonmaz yemeleri gerektigini söylüyor.

KANSIZLIK
Hurma:Türüne göre degisse de hurmalarin birçogu yüksek oranda demir içerir. Besin degeri yüksek ve önemli bir enerji kaynagidirlar. Dogal müshil etkisine sahiptir. Kurutulmus olanlarina göre daha yüksek oranda su ve daha düsük kalori içerir.

IDRAR VE BÖBREK
Pancar:Böbrekleri çalistirir. Önemli bir potasyum kaynagidir. Vücuttaki tuz oranini dengeler. Bu sayede böbrekler ve idrar yollarinin çalismasini destekler.
Kavun:Orta boy bir kavunun yarisi, günlük C vitamini ihtiyacini tamamen karsilar. A vitamini ve betakaroten içerir. Bunlar antioksidan, yani vücudu temizleyici etkiye sahiptir. Böbrekleri rahatlatir. Yüksek miktarda su ve düsük miktarda kalori içerir.

DIYABET
Kuru fasulye: Lif açisindan zengin bir besindir. Bu da diyabet riskini büyük oranda azaltir.Içerdigi karbonhidratlari vücudun sekere dönüstürmesi uzun sürer.
Mercimek: B vitamini, demir, kalsiyum, potasyum, fosfor ve magnezyum içerir. Çözünebilir lif içermesi sayesinde kandaki kolesterol oranini düsürür. Bu nedenle diyabet ve kalp hastalari için kaçinilmaz bir besindir.

VÜCUT SU TUTMUSSA
Kus üzümü: 100 grami günlük C vitamini ihtiyacinin tam 3 katini karsilar. Antibakteriyel ve yanmayi önleyici etkileri vardir. Zengin potasyum ve düsük tuz içerigi, dehidratasyonu olanlar için önemli bir dogal ilaçtir.
Kabak: 100 gram kabak günlük folik asit ihtiyacinin 4`te birini karsilar. Yüksek orandaki potasyum sivi-tuz dengesini saglar.
Tahil: Idrar yollarini açici, çalistirici ve rahatlatici etkileri sayesinde dehidratasyonu rahatsizligi bulunanlarin mutlaka yemeleri gerekir. Mideyi rahatlatici özelligi vardir.

EGER MIDENIZ RAHATSIZSA
Tarçin:Mide yanmalarini ve kusma hissini alir.
Hindistan cevizi: Sütlü içeceklere eklendigi zaman mideyi gevsetici ve gazini alici bir etki yaratir. Mide bulantilarini önler.
Lahana: Mayalanma sirasinda laktik asit üretir. Bu da sindirim sistemindeki zararli bakterileri öldürerek sindirime yardimci olur.

GUT (DAMLA HASTALIGI)
Hamsi:Omega-3 yagi açisindan çok zengindir. Kolesterol seviyesini düsürür. Kanin pihtilasmasini önleyerek damar tikanikligi, kalp krizi ve dolayisiyla da felç geçirme riskini düsürür. Haftada en az 1 kez yemek gerekir. Kalp hastalari için bu miktar haftada 3-4 porsiyon olmalidir.

ADET SANCISI
Muz:Içerdigi yüksek oranda B6 vitamini sayesinde kadinlarin adet dönemi sancilarini büyük oranda azaltir. Dogal bir agri kesici gibidir.
Tarçin:Koli basilinin üremesini önler. Limon çayina balla birlikte eklenerek içildiginde hem nezlenin yol açtigi bogaz agrilarina hem de adet dönemi sancilarina iyi gelir.

HAMILELIK
Enginar:Bol miktarda folik asit ve potasyum içerir. Düsük yag orani, sindirimi kolaylastirici etkisi, antioksidan özellikleri sayesinde anne adayi ve bebegin sagligina önemli faydalari vardir.
Bögürtlen:E vitamini içerir. Vücuttaki zararli besin atiklarinin temizlenmesini saglar. C vitamini boldur. Cenini korur.

ÇÖLYAK HASTALIGI
Kestane: Önemli bir enerji kaynagidir. Kolayca sindirilebilir. Çölyak hastalari için bugday içermeyen un kaynagi olabilir. E ve B6 vitaminleri içerir. yag oranlari düsüktür.

TIROID
Midye:Omega-3 yagi açisindan zengin bir besin kaynagidir. Içerdigi selenyum minerali tiroit bezlerinin normal isleyisi için gereklidir.

FELÇ
Turunçgiller:C vitamini zengini turunçgiller içerdikleri flavonoid adli antioksidanlar sayesinde atardamarlarin, kalbin zarar görmesini önlüyor. Portakal içerdigi folik asit, kalp dostu potasyum ve kalsiyum sayesinde saglikli alyuvar hücrelerinin çogalmasina neden oluyor.
Hamsi:Kolesterolü düsüren ve kan pihtilasmasini önleyen Omega-3 bol bol var.

ASTIM
Sogan:Sarimsakla birlikte enfeksiyonlarla mücadele eder. Kükürt bilesimleri atardamarlarin zarar görmesini önler. Sogan; kemik erimesine de iyi geliyor.

ARTIRIT
Enginar:Enginarin en büyük özelligi toksinleri temizleme yetenegidir. Bu nedenle artirit ve romatizmasi olan hastalara özellikle tavsiye ediliyor. Cynarine adli madde, karaciger ve safra kesesinin rahatsizlanmasini engelliyor.

STRES
Mayan kökü:Antivirüs etkisi vardir. Karacigeri korur. Adrenalin salgilanmasini dengeler. Stresle basa çikabilmek için gerekli olan kortizol hormonunu salgilatir.

ÜLSER
Lahana:Ülseri olan kisiler için tonik, yani mideyi temizleyici etki yaratir. Yüksek oranda C vitamini içerir. Kirmizi lahana vücutta antioksidan özellige sahip A vitamini içerir. Kanseri önleyici etkiye sahiptir.Çig olarak salatalara katilmasi tavsiye edilir.

KEMIK ERIMESI
Kayisi:Yüksek oranda kalsiyum ve magnezyum içerir.
Süt:Kalsiyum, protein, B2-A-E-D vitaminleri, folik asit, fosfor ve demir kaynagidir. Kalsiyum, D vitamini ve fosfor ile birlikte kemikleri ve disleri güçlendirmek için çalisir. Bunlarin eksikligi kemikleri eritir.

ARAÇ TUTMASI
Zencefil: Sindirime yardimci olur. Mide bulantisini giderir. Enerjinizi artirir. Seyahatin ve otomobilde uzun süre gitmenin yol açtigi bulanti ve rahatsizliklari azaltir.

CILT SORUNLARI
Papatya:Bitkisel yag ve kimyasallar içerir. Çay olarak içildiginde sindirime yardimci olur, karin agrilarini dindirir. Sicak bir banyonun ardindan hazirlanacak papatya çayi torbalari, egzamanin neden oldugu kasinti ve yanmalari alir.
Aci pul biber: Portakaldan 3 kat daha fazla oranda C vitamini içerir. Capsantin adli kimyasal madde zona hastaliginin neden oldugu agrilari dindirmek için yapilan kremlerde kullanilir.
Portakal suyu:Bir bardak portakal suyu günlük C vitamini ihtiyacinizin tamamini karsilar. Içindeki potasyum vücudun su dengesini korur; cildin kurumasini, kirisikliklarin meydana gelmesi önler.
Portakal yagi:Susam yagiyla karistirilarak kullanildiginda iyi bir cilt yagi elde edilir.Ayrica;selülitli bölgelere portakal yagiyla masaj yapilmasi tavsiye edilir.

LAKTOZ DAYANIKSIZLIGI
Badem:Yüksek oranda kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor, E vitamini, B2 vitamini, antioksidan içerir. Bu nedenle laktoz (süt sekeri) dayaniksizligi bulunan ve günlük gidalar yiyemeyen kisiler için badem ideal bir besin kaynagidir.


GÖZ
Misir:Zeaksantin adli bir bitkisel bilesim içerir.Bu madde yasa bagli olarak gelisen görme bozukluklarini azaltir.
Ispanak:Antioksidan özelligi tasiyan A vitaminine dönüsen betakaroten içerir. Saglikli gözler için gereklidir. Katarakt ve diger göz tabakalarinin bozulmasina karsi lutein maddesi de içerir.Pisirdikten sonra hemen tüketin; beklemesi halinde içindeki yararli maddeler toksik maddelere dönüsebilir.

BAGIRSAK
Elma:Protein, vitamin ve dogal kimyasallar sayesinde sindirime yardimci olur. Sindirimi kolaylastirir. Bagirsak sorunlari çeken kisiler için dengeleyici ve normallestirici besin olarak nitelenirler.

Bilgi Bankası